اخبار پورتال استان زنجان

نمایش جزئیات مطلب

اقدامات انجام شده برای کاهش ازدحام در مقابل دفاتر پیشخوان خدمات دولت زنجان

ازدحام اخیر در مقابل دفاتر پیشخوان دولت که به دلیل مراجعه سرپرستان خانوار برای خرید سیم کارت و ثبت نام و احراز هویت کدبورس اوراق بهادار بود، کنترل شد و هم اکنون طرح فاصله گذاری هوشمند رعایت می شود.

اقدامات انجام شده برای کاهش ازدحام در مقابل دفاتر پیشخوان خدمات دولت زنجان

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان حامد سرائی مسئول هماهنگی اداره کل در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: همزمانی در ارائه سه طرح ملی سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام) وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام عدالت، توزیع یارانه و طرح معیشتی وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موجب ایجاد ازدحام فراتر از تدارکات و پیش بینی های اولیه متولیان امر در مقابل دفاتر پیشخوان شد.

وی گفت: به منظور کاستن از حجم مراجعات در دفاتر پیشخوان، به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فروش حضوری سیم کارت در دفاتر متوقف شد و اپراتورهای تلفن همراه ملزم به فروش برخط سیم کارت، و تحویل و انجام امور احراز هویت توسط پست در محل خریدار شدند.

سرائی در خصوص اقدامات این اداره کل جهت تسهیل ارائه خدمات به مراجعان تصریح کرد: تعداد دفاتر ارائه دهنده خدمت سامانه سجام از 36 دفتر به 51 دفتر افزایش یافت و به منظور توزیع مراجعان در میان دفاتر، اطلاع رسانی نام و نشانی دفاتر ارائه دهنده خدمت سامانه سجام انجام پذیرفت. همچنین ساعت خدمات رسانی دفاتر در طرف های صبح و عصر و حتی در برخی روزهای تعطیل رسمی افزایش یافت.

مسئول هماهنگی اداره کل ضمن قدردانی از دفاتر پیشخوان دولت استان که علیرغم تعطیلی بسیاری از کسب و کارها در ایام شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از آن، بدون تعطیلی به ارائه خدمت به مردم پرداخته اند، خاطر نشان کرد: با انجام بازرسی های دوره ای از دفاتر و ارائه تذکرات و توصیه های لازم برای بهبود کیفیت خدمات رسانی، کیفیت ارائه توصیه ها و تذکرات مربوطه برای رعایت فاصله مناسب بین مراجعان در دفاتر و استفاده از مواد ضدعفونی کننده در داخل دفاتر مورد بررسی قرار می گیرد. از این رو دفاتر پیشخوان دولت با اجرای روند نوبت دهی به مراجعان سعی در کاستن از ازدحام و رعایت فاصله های بهداشتی داشته اند. در این راستا حضور داوطلبانه برخی پویش های مردمی برای ایجاد نظم در مقابل دفاتر جای تقدیر دارد.

حامد سرائی افزود: تا زمان پایان طرح های مذکور، بازرسی های دوره ای و پی در پی از دفاتر و ارائه تذکرات و توصیه های لازم برای بهبود کیفیت خدمات رسانی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار استان

دسته ها

آرشیو خدمات دستگاه ها

دسته ها

دی ان ان