خدمات وزارت مردم در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: وزارت تعاون، وزارتخانهای است که طیف گستردهای از مردم به ویژه اقشار آسیبپذیر از اصلیترین خدماتگیرندگان آن هستند و وزارت متبوع خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می دهد. به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، طیب جعفری در تکمیل توضیحات خود افزود: به خدمتی هوشمند گفته میشود که بدون مراجعه حضوری، به صورت برخط و بدون ارسال هر گونه مدرکی قابل دریافت باشد که مورد آخر کار دشواری است و نیازمند اتصال بانکهای اطلاعاتی همه دستگاههای دولتی به همدیگر است تا اطلاعات خود را با هم به اشتراک بگذارند. وی ادامه داد: بر این اساس، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم ارائهدهنده خدمات دولتی بهصورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که اکنون در مسیر آمادهسازی و بهرهبرداری قرار دارد. دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاههای اجرایی به "پنجره واحد خدمات هوشمند دولت" شامل اولویتها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و مطابق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارایه شد. همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت اتصال و راهاندازی این پنجره را با دستگاههای دولتی دانسته و گفته بود وزارتخانههای مختلف و سازمانهای ذیل این دستگاهها باید در گام نخست، پنجره واحد خود را راهاندازی کنند. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: به منظور تحقق دولت یکپارچه هوشمند در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت ارتباطات، اقداماتی برای اجرایی شدن این مسئله پیشنهاد شد که با مساعدت مجلس تبدیل به قانون شد. طبق «بند و تبصره هفت قانون بودجه» تمام دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی مکلف شدهاند تا پایان شهریورماه سال جاری به راهاندازی پنجره واحد خدمات هوشمند خود اقدام کنند و حداقل ۳۰ درصد از خدمات پرکاربرد خود را بهصورت کاملا غیرحضوری و برخط به مردم ارائه دهند. جعفری مطرح کرد: در همین رابطه طبق گزارش سازمان فناوری اطلاعات خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شامل: اجرای قانون کار، رفع مشکلات جامعه کارگری، هدفمندسازی یارانهها و برنامهریزی برای نظام تعاون کشور از اصلیترین وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار میرود. در حال حاضر پنج زیرمجموعه از بدنه اصلی وزارت تعاون، خدمات الکترونیکی خود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://my.gov.ir/ ارائه میدهند که به معرفی آنها میپردازیم. سامانه حمایت: این سامانه که با عنوان معیشت نیز شناخته میشود، یکی از پرکاربردترین سامانههای وزارت تعاون است که برای سرپرست خانوارها قابل ورود و استفاده است. این سامانه، امکان مشاهده اطلاعات اقتصادی خانوار شامل خودرو، درآمد و خرید و واریز را فراهم میکند. سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور: ارائهدهنده انواع خدمات تعاونی به مدیران، اعضای شرکت ها، بازرسان و اعضای مربوط به اتحادیههای تعاونی بدون مراجعه حضوری است. سامانه جستجوی شغل وزارت کار shoghl.mcls.gov.ir سامانه جامع روابط کار prkar.mcls.gov.ir کاربر: اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان زنجان - مینو حیدری دسته ها: اخبار گروه اجتماعی, اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان زمان: شنبه, 25 فروردین,1403 بازدید: 13 کلمات کلیدی: استان زنجان نماینده مجلس ماهنشان افتتاح سامد،سوالات مردمی یارانه سه ماهه نخست یارانه معیشتی دریافت رایانه اعتراض به یارانه